onsdag 2 december 2015

Dags för gjutning


Hej!
Här kommer lite uppdateringar om mitt garagebygge.








Den 3.e november såg det ut så här. Det var rätt så tröstlös då. Jag hade grävt ur en massa sten och börjat att återfylla och jämna ut för isolering och gjutning.



BetongbilIdag kom äntligen den stora dagen då det var dags att gjuta den nya plattan. Betongbilen kom klockan 9 på morgonen det var 1 grad kallt ute så det var lite kyligt.

Betongbil
 Betongbilarna är stora när dom kommer och skall backa intill byggnader. Det var tur att jag sågade upp garageports hålet i väggen innan det var dags för gjutning


betongbilBetongen flöt ut väldigt lätt men det gick åt lite mer än jag trodde det var precis att det räckte till det som han hade med sig i bilen.

Färdig gjutetDet tog en kvart för betong killen att pumpa ut betongen till plattan sen så jämnade jag ut betongen med en sloda. Vad skönt nu är plattan färdig. Nästa steg blir att montera upp garageporten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar